Klubben

Whippet Race startade här i Södertälje år 1972 och idag finns även sektioner för sporten i Halmstad, Kalmar, Karlstad, Norrköping och Västerås. Alla sektioner ingår i Whippet Race Sverige som är en ideell organisation och mer information, samt stadgar och alla regler för sporten finns på hemsidan whippetrace.nu.

För att underhålla vår bana och det inhägnade området den ligger på behöver vi ta ett gemensamt ansvar. En gång på våren ses vi för att ställa i ordning banan inför säsongen och en gång på hösten hjälps vi åt att plocka undan inför vinteruppehållet, däremellan behöver gräset klippas regelbundet och batterierna till trasmaskinen laddas. Sektionen har också en egen styrelse med ordförande, sekreterare och kassör samt en tränargrupp som ansvarar för träningar och licenser och även en tävlingsgrupp som planerar och ansvarar för tävlingar med allt som hör därtill. Fler funktioner inom klubben finns och det är vi medlemmar som tillsammans gör sporten möjlig. Årets styrelse med kontaktuppgifter finns presenterad under fliken kontakt.